Wyremontowany zostanie most nad rzeką Strzegomka w ciągu drogi krajowej numer 34 w rejonie miejscowości Dobromierz. GDDKiA ogłosiła przetarg w tej sprawie.
Obiekt składa się z trzech przęseł o konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej. Każde z przęseł zaprojektowano w schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. W przekroju poprzecznym przęseł wykonano 7 dźwigarów stalowych w formie blachownic dodatkowo usztywnionych żebrami pionowymi. Na dźwigarach głównych wykonano płytę żelbetową.
Nad podporami skrajnymi pomiędzy dźwigarami wykonane zostały poprzecznice żelbetowe o wysokości dostosowanej do wysokości dźwigarów, a nad podporami pośrednimi w strefie podporowej, lokalnie pogrubiono płytę pomostu. Obiekt wyposażony został w cztery dylatacje. Podpory skrajne obiektu wykonano w formie masywnych przyczółków.
Całkowita szerokość podpór wynosi około 10,80 m, a ich wysokość mierzona od poziomu terenu w zakresie od około 2,5 m do około 3,10 m. Podpory skrajne posadowiono bezpośrednio. Prostopadle do osi podpór, za przyczółkiem, wykonano obustronnie żelbetowe skrzydła. Na każdym z przyczółków umieszczono 7 łożysk.
Podpory pośrednie zaprojektowane zostały w formie żelbetowych, pojedynczych, filarów o średnicy 1,50 m zwieńczonych oczepem o szerokości około 10,80 m, grubości około 1,70 m i zmiennej wysokości. Na każdej z podpór umieszczono po 14 łożysk.
Most nie jest już w najlepszym stanie, dlatego zostanie wyremontowany. Remont obiektu zakłada zmianę niwelety oraz spadków poprzecznych, dowiązanie projektowanych spadków nawierzchni do spadków istniejących na dojazdach, oczyszczenie strumieniowo-ścierne dźwigarów głównych z pozostałości powłok antykorozyjnych, odtworzenie zabezpieczenia antykorozyjnego na elementach stalowych oraz wykonanie poprzecznic stalowych.
Wszystko ma być gotowe w ciągu roku od podpisania umowy z wykonawcą. GDDKiA czeka na oferty zainteresowanych firm, które mogą się zgłaszać do 1 lipca. Przy wyborze zwycięzcy urzędnicy wezmą pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też okres gwarancji (40 %).
Most przebiega w ciągu DK-34. Droga krajowa na obiekcie jest jednojezdniowa, dwukierunkowa, po jednym pasie ruchu w każdym z kierunków. Jezdnia przebiega w linii prostej. Po wschodniej i zachodniej stronie obiektu zlokalizowane są przejścia techniczne.
Niweleta na moście ukształtowana jest w spadku w stronę południową o zmiennej wartości. Nawierzchnię jezdni wykonano jako bitumiczną, wraz z bitumicznym przykryciem dylatacji obiektu, nawierzchnie kap wykonano jako żywiczną. Jezdnie na obiekcie ograniczają kotwione do obiektu bariery drogowe wyposażone w pochwyt stalowy. Szerokość całkowita mostu wynosi 10,9 m.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.